Skip to content

Vrijheid van meningsuiting? Alleen voor rechts!

januari 13, 2013

De vrijheid van meningsuiting: al sinds de dood van Theo van Gogh een teer punt in de Nederlandse samenleving. Hoe zeer ik het niet eens was met zijn zienswijze en zijn manier van opereren, hij had er nooit voor mogen sterven. Het is een gemeengoed dat moet worden beschermd. Binnen bepaalde grenzen uiteraard (geen racisme, sexisme en andere denigrerende taal).

Geert Wilders kan zeggen wat hij wil en wordt geen strobreed in de weg gelegd.
‘Kopvoddentaks’…kopvodden!? Behalve racistisch lijkt me dat nogal neerbuigend naar hoofddoekdragers.
Maar goed, het valt binnen de wet en het is zijn mening.

Waarom dan wordt Joke Kaviaar (schrijfster/dichter/activiste) vervolgd door de Nederlandse Justitie?
Zij wordt verdacht van opruiing. De artikelen waar het om te doen is staan hier.

Het ergste waar zij eigenlijk toe oproept is het helpen van illegale vluchtelingen. Ze roept op om mensen te helpen in tijd van nood! Een verschrikking! Hoe durft ze!
Misschien is haar woordkeuze wat slecht, maar dat is geen reden om haar het zwijgen op te leggen!

Ik ben het niet met al haar meningen eens, maar een censuur in een ‘vrij’ Nederland?
Rechts mag zeggen wat ze wil, links niet…

Bedankt Nederlandse staat. Bedankt voor de dubbele moraal.

bron: Steungroep 13 September

From → Uncategorized

5 reacties
  1. joost tibosch sr permalink

    Wordt ik als christen ook vervolgd, als ik mensen van het bisdom Rotterdam, die zo’n moeite hebben met asielzoekers in hun Haagse Kerk, heel venijnig wijs op de jood Jezus en zijn originele verhaal over een niet-jood samaritaan, die, itt tot joodse priesters die een neergeslagen landgenoot op weg naar de tempel en druk bezig met hun tempeldienst, niet langs de weg zagen liggen, hem wel ziet liggen. De Samaritaan buigt zich over die neergeslagen jood heen, zet hem met alle risico’s vandien en met de toen te verwachten joodse haat, op zijn ezel en zorgt dat hij zo goed mogelijk wordt verzorgd. Die Rotterdamse bisdomjongens verweet ik dat zij zich schijnheilig en zijn harde kritiek niet eens snappend, tot de “mensen van Jezus” rekenen. In mijn geval zal het dan wel een ouderwetse “roomse ban” worden en dan mag ik blij zijn dat de tijden van ketterverbranding voorbij zijn.

    • Ik ken het verhaal van de barmhartige Samaritaan…maar wat heeft dit te maken met mijn artikel?
      Bedoelt u de censuur die het bisdom u wil opleggen?

      • joost tibosch sr permalink

        Nee, want ik ben als roomse kritische gelovige lekker persoonlijk zo oud en ‘zo machtig’ dat ik voor geen enkele censuur hoef te zwichten! Ik doel op wat de woordvoerder van het bisdom zei: dat hun kerken niet bedoeld zijn voor asielzoekers, denk dan aan die joodse priesters uit het oude verhaal die hun tempel belangrijker vonden dan een in elkaar geramde jood..en die kerkmensen durven in alle -in uw terminologie- rechtsheid te beweren dat zij ook nog eens dé “mensen van Jezus” zijn! En dan heb ik het nog maar niet over die allochtoon Samaritaan, die in het verhaal heel wat menselijker blijkt te zijn dan die autochtone joden van toen. En zoals u zult weten, begon het christendom bij die kritische Jezus.

Trackbacks & Pingbacks

  1. Vrijheid. Ook voor u? |

Geef een reactie

